جاب داک، پلتفرمی جدید برای کاریابی

پنج شنبه،۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

تفاهم نامه همكاری ميان سازمان مديريت صنعتی و دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت به امضا رسید.

جاب داک ، پلتفرمی جدید برای کاریابی

هدف از انعقاد اين تفاهم‌نامه، هم افزایی در راستای راه اندازی پلتفرم مدیریت استعداد و هدایت شغلی با عنوان "جاب داک" است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مديريت صنعتي، این تفاهم نامه در راستای اجرای یکی از پروژه های 90 گانه ابلاغی مقام عالی وزارت در جهت ایجاد تحول در ساز و کارها و فرآیندها در وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضای ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت رسید.
هدف از انعقاد اين تفاهم‌نامه هم‌افزايي در زمينه‌ مدیریت استعداد، هدایت شغلی و ایجاد پرونده ملی صلاحیت حرفه ای کارجویان و شاغلین کشور بر بستر پلتفرم " جاب داک"  است.
 بر این اساس ایجاد استاندارد ارزیابی و رتبه بندی علمی، مهارتی، شخصیتی و استعدادی دانش آموختگان شاغل و کارجوی کشور با بهره گیری از به روز ترین فرآیند های علمی در مرکز مدیریت استعداد و توسعه اشتغال سازمان مدیریت صنعتی انجام خواهد پذیرفت. 
از دست آوردهای اجرایی این طرح می توان به کاهش هزینه های مالی و زمانی استخدام برای کارجویان و کارفرمایان و مدیریت استعدادها و نقاط برتر مدیران و کارشناسان دولتی وخصوصی جهت بهبود عملکرد سازمانها در راستای نیل به اهداف و منافع سازمانی اشاره نمود.
این طرح با ایجاد بستر متمرکز آموزش و مهارت افزایی مبتنی بر نیازهای صنعت و ارتقای سطح حرفه ای متخصصین شاغل و جویندگان کار و نیز ارتقاء سطح علمی و تخصصی منابع انسانی صنایع کشور و همکاری و تعامل سازنده با بنگاه‌های کاریابی بواسطه توزیع نیروی کار ارزیابی شده  و می تواند در ارائه خدمات مشاوره و هدایت شغلی، حقوقی و کسب و کار به کارجویان و کارآفرینان نقش بسزایی ایفا نماید.